سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها را روى آوردن و روى برگرداندنى است اگر دل روى آرد آن را به مستحبات وادارید ، و اگر روى برگرداند ، بر انجام واجبهاش بسنده دارید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :10
کل بازدید :80371
تعداد کل یاداشته ها : 58
103/2/26
5:25 ص

 

 
نتایج یک مطالعه در انگلستان توسط سازمان Defra (سازمانی برای امور کشاورزی، غذا و محیط‌زیست) در زمینه فناوری‌نانو که اخیراً منتشر شده است؛ نشان می‌دهد که فناوری‌نانو می‌تواند استفاده از منابع انرژی تجدیدناپذیر و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

در این مطالعه کاربردهای فناوری‌نانو در زمینه‌هایی از قبیل افزودنی‌های سوخت، پیل‌های خورشیدی (فوتوولتائیک)، اقتصاد هیدروژنی و ذخیرة الکتریسیته مورد بررسی قرار گرفته است.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که فناوری‌نانو می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا بیش از 2% در حال حاضر و بیش 20% تا سال 2050 کاهش دهد.

افزودنی‌های سوخت


افزودنی‌های نانوذره‌ای نشان داده‌اند که می‌توانند راندمان سوخت موتورهای دیزلی را تا تقریباً 5% افزایش دهند، در نتیجه انتشار CO2 در انگلستان 2 تا 3 میلیون تن در سال کاهش می‌یابد. این می‌تواند فوراً در نیروگاه‌های دیزلی انگلستان اجرا شود.

هر چند ابتدا باید نگرانی‌ها مرتبط با سلامتی ناشی از تماس با نانوذرات آزاد در گازهای خروجی دیزلی، رفع شود.

توصیه‌هایی که در این زمینه شده است، شامل تست‌های سمیت‌شناسی جامع و تست‌های عملکرد مستقلِ کمک‌کننده برای نشان داده سود محیطی آن می‌باشند.